Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Ingen som har ett tips på den förra? Nåväl, nu blommar en vars namn jag vet: Masdevallia pinocchio.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Skickade bilden till Costa Rica och där hälsas det att det ser ut att vara Promenaea xanthinaFrankD skrev: ↑18 feb 2019, 21:42 Ja, ibland tar det tid. Den här orkidén har jag om jag minns rätt haft i tre år och nu helt plötsligt blommar den. Har någon av specialisterna ett tips som kan leda till identifiering av arten? Säljaren jag fick den ifrån visste inte (och jag minns inte ens vem det var). Den har långa tillplattade pseudobulber med tydliga kanter, dvs inte runda släta.
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Wow. I den här föreningen stavas service med STORA bokstäver!
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Jomparompa
- SDS-medlem

- Inlägg: 143
- Blev medlem: 17 nov 2018, 13:55
- Började med grodor år: 2018
- Ort: Getinge
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Masdevallia herradurae blommar igen. 

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
/ Johan
-
Jomparompa
- SDS-medlem

- Inlägg: 143
- Blev medlem: 17 nov 2018, 13:55
- Började med grodor år: 2018
- Ort: Getinge
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
En mini Phalenopsis som jag provat i terrariet ett tag. Nu har den gått i blom. Riktigt kul faktiskt.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
/ Johan
- classemann
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 245
- Blev medlem: 10 apr 2017, 17:08
- Började med grodor år: 2017
- Ort: Borås
Re: Vad står i blom?
Denna blommar nu efter 2 år, vet ej art namnet tyvärr.
På dagen. På kvällen och natten.
På dagen. På kvällen och natten.
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Mycket fint! Ser ut som Bulbophyllum dearei x lobbii.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?

Platystele compacta, en riktig minsting