Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Grodor i NY

Övriga diskussioner.
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala

Grodor i NY

Inlägg av RogerL »

Just nu stor grodutställning på Naturhistoriska i NY. Ganska mycket Dartfrogs. Men de blandar friskt. Räknade till minst 8 arter i en burk. Bild
Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors

Re: Grodor i NY

Inlägg av mats_wikstrom »

är det bara jag eller ser terribilisen till vänster lite mager ut?
HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll

Re: Grodor i NY

Inlägg av HåkanP »

Den prickiga längst ned till höger kan jag inte identifiera, någon?
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Sv: Grodor i NY

Inlägg av MarcusL »

HåkanP skrev:Den prickiga längst ned till höger kan jag inte identifiera, någon?
Pumilio?
MickeK
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 886
Blev medlem: 30 jan 2008, 09:27
Började med grodor år: 2004
Ort: Fagersta
Kontakt:

Re: Grodor i NY

Inlägg av MickeK »

Ser ut som en av mina bastimentos. Är det en leucomelas som står vid terribilisarna?
Om den där blandning ska fungera så måste dom mata på duktigt.

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala

Re: Grodor i NY

Inlägg av RogerL »

Den var rikrigt mager Mats. Precis som dina bastimentos. Och det var leucomelas. En riktig blandning. I samma burk även ett par tinctorius varianter.
Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors

Re: Grodor i NY

Inlägg av mats_wikstrom »

Bara så att ingen nu förstår Roger fel, så har jag inga magra bastimentos, inga bastimentos överhuvudtaget faktiskt :D De flesta av mina grodor är snarare välgödda.
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala

Re: Grodor i NY

Inlägg av RogerL »

Glömde ett kommatecken och ordet Micke :-)
Skriv svar

Återgå till "Övrigt"