Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Ta med vaxter fran Kata, Thailand?
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 151
- Blev medlem: 08 maj 2009, 17:29
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Örsundsbro, Uppsala
Ta med vaxter fran Kata, Thailand?
Far man gora det? Vart kan man isafall hitta nagot schysst stalle och kopa de pa?=)
MVH
Oskar
Oskar
- RogerL
- SDS-medlem

- Inlägg: 841
- Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Uppsala
Ta med vaxter fran Kata, Thailand?
Du får ta med snittblommor, ej jord. Ibland kan det gå om man sköljer rötterna riktigt noga. Men man kan inte vara säker. Roger
- bjca07
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 30
- Blev medlem: 18 feb 2012, 17:07
- Började med grodor år: 1990
- Ort: Svinninge
Ta med vaxter fran Kata, Thailand?
Är man Bangkok är chatuchak ett alternativ. På onsdagar är det växtmarknad. Hittade lite mossor och orchideer. Men det finns massor. Även på helgerna finns det lite växter.
- Illustratören
- SDS-medlem

- Inlägg: 675
- Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Uppsala
Re: Ta med vaxter fran Kata, Thailand?
Hittade lite mer info här, för den som vill läsa mer om regler och vad som gäller:
http://www.evira.fi/portal/se/vaxter/in ... tpersoner/
http://www.evira.fi/portal/se/vaxter/in ... tpersoner/
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!