Det börjar bli ganska många grodnördar i Uppsala nu.
Kan inte alla ge sig till känna i den här tråden så man får lite överblick på hur många vi är?
Ja, jag bor alltså i Uppsala....... och är nörd.
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Nördar i Uppsala
- Simon
- SDS-medlem

- Inlägg: 1547
- Blev medlem: 31 aug 2008, 21:20
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Nördar i Uppsala
Senast redigerad av 1 Simon, redigerad totalt 15 gånger.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- RogerL
- SDS-medlem

- Inlägg: 841
- Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Uppsala
Nördar i Uppsala
Nörd här. Roger i Uppsala, närmare bestämt Sunnersta.
- tegnér
- SDS-medlem

- Inlägg: 402
- Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Nördar i Uppsala
Nörd, Kvarngärdet. Dags för en träff nu till våren tycker jag!
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Nördar i Uppsala
Übernörd i Eriksberg här. Självklart ska vi ha en Upplandsgrodträff senare i vår.
- Illustratören
- SDS-medlem

- Inlägg: 675
- Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Uppsala
Re: Nördar i Uppsala
Nörd Svartbäcken
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
Re: Nördar i Uppsala
Ytterligare en som bor i Uppland med närmaste nördtillhörighet i Uppsala.
/Thomas/
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
-
MickeB
- Inlägg: 305
- Blev medlem: 10 jun 2009, 16:30
- Började med grodor år: 1990
- Ort: Örsundsbro(Enköping/Uppsala)
Re: Nördar i Uppsala
Här är en till (Örsundsbro nörd). För ett tag sedan så hade vi en så kallad Upplandsträff med ett studiebesök på botaniska i Uppsala,väldigt roligt
.Så jag tänkte kolla om det finns intresse att träffas igen? Kanske bara på en fika hemma hos mig?
MVH Micke
MVH Micke
Har även i grodväg.
2.2.0 Agalychnis Spurrelli
MVH Micke (Kennel Atrox)
2.2.0 Agalychnis Spurrelli
MVH Micke (Kennel Atrox)