Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Vad står i blom?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
tropfrog
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 586
Blev medlem: 20 sep 2017, 13:52
Började med grodor år: 1997
Ort: Göteborg

Re: Vad står i blom?

Inlägg av tropfrog »

Denna lilla blomma dök upp idag. Tillhör de ca 4 cm runda bladen. Jag har inte planterat det själv så måste ha kommit in med något annat.....Men vad är det?

Mvh
Magnus
Bilagor
Messaging1536999491404.jpg
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

Verkar vara någon begonia.
H.E.J.
Inlägg: 102
Blev medlem: 26 apr 2015, 10:47
Började med grodor år: 2010
Ort: Skåne

Re: Vad står i blom?

Inlägg av H.E.J. »

Condulago Rodrigoi
7F7FDE8D-06E4-4468-9EA0-7083ADC49E30.jpeg
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Didionopsis erinacea återvänder precis lagom till när kylan sätter in! Riktigt hårig är den! [emoji3]

Bild

Bild
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Pleurothallis homalantha verkar också vara i toppform :)

Bild

Bild
Thomas D
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 mar 2018, 12:57
Började med grodor år: 2018
Ort: Mölndal

Re: Vad står i blom?

Inlägg av Thomas D »

Bulbophyllum rothschildianum blommar fint i mitt terrarium nu.
IMG_0376.jpg
Thomas D
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 mar 2018, 12:57
Började med grodor år: 2018
Ort: Mölndal

Re: Vad står i blom?

Inlägg av Thomas D »

En lite närmare bild på min orkidee som blommar fint nu.
IMG_0378.jpg
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Specklinia costaricensis blommar nu för fullt :) Denna kommer ni få höra om under första föredraget på Groddagen på lördag!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
tegnér
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av tegnér »

Nu blommar min Lepanthes gargoyla. Äntligen har jag en Lepanthes som fungerar hos mina grodor.

Bild
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

tegnér skrev:Nu blommar min Lepanthes gargoyla.
Så himla snygg Fredrik! Var har du köpt den? Ecuagenera?

Bild

Inget inlägg utan ”blomma”, snart kommer jag äntligen få se blommorna från Pleurothalis restrepioides, fyra år efter inköp! :)
Skriv svar

Återgå till "Växter"