Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Adams grodor

Presentera ditt terrarium här!
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Adams grodor

Inlägg av FrankD »

Varför stoppade du dem inte? :D
AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Adams grodor

Inlägg av AdamEGL »

Nejnej nått roligt måste dom få ha!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Adams grodor

Inlägg av AdamEGL »

Är sirensis yngel kanibaler ?
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Adams grodor

Inlägg av TobiasB »

Ja, det är (väll?) alla i släktet Ranitomeya?
AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Adams grodor

Inlägg av AdamEGL »

Då kanske ja borde flytta på en ?
Användarvisningsbild
tegnér
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adams grodor

Inlägg av tegnér »

TobiasP skrev: 06 jun 2017, 22:14 Ja, det är (väll?) alla i släktet Ranitomeya?
Inte äggätarna (vanzolinii, flavovittata & imitator).
AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Adams grodor

Inlägg av AdamEGL »

Alla ranitomeyor var väl äggätare ? mer eller mindre.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Adams grodor

Inlägg av BengtO »

tegnér skrev: 07 jun 2017, 08:01
TobiasP skrev: 06 jun 2017, 22:14 Ja, det är (väll?) alla i släktet Ranitomeya?
Inte äggätarna (vanzolinii, flavovittata & imitator).
Är du säker på det?
I terrarier har jag iaf aldrig hittat mer än 1 yngel tillsammans av de arterna + sirensis. Då menar stora yngel. Däremot tex fantastica, reticulata o amazonica har det hänt att fler än 1 yngel klarat sig tillsammans.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Adams grodor

Inlägg av BengtO »

AdamEGL skrev: 07 jun 2017, 09:09 Alla ranitomeyor var väl äggätare ? mer eller mindre.
Det är skillnad på att yngel äter ägg eller att de blir matade med ägg...
AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Adams grodor

Inlägg av AdamEGL »

Så jag bör dela på dom? nu är d 2st i samma kruka
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"