Ludde,
hur har du det med värme, belysning och ventilation i burken?
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
Re: Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Bro
Re: Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
Tackar Lars.
Ja, en burk kändes vettigt.
Thomas:
Rumstemp (ca 26 grader.), små ventilationshål i locket och den står i gott ljus från ett annat terrarium.
Ja, en burk kändes vettigt.
Thomas:
Rumstemp (ca 26 grader.), små ventilationshål i locket och den står i gott ljus från ett annat terrarium.
Grodor och huggormar
- andré
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 129
- Blev medlem: 21 okt 2008, 18:40
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Landskrona
Re: Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
Tänkt på risken för koldioxidförgiftning?PittoresktMangel skrev:små ventilationshål i locket
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Bro
Re: Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
Jag kanske inte riktigt förstått innebörden. Men jag öppnar ofta locket för sprayning och matning, då byts luften ut helt.
Grodor och huggormar
- andré
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 129
- Blev medlem: 21 okt 2008, 18:40
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Landskrona
Re: Dendrobates tinctorius lägger ägg igen!
Koldioxid är tyngre än luft och kan lägga sig på bottnen så det kan vara bra att ha ventilationshål långt ner ifall man inte "vädrar" ofta.