Tack Tobias! Den är inköpt på Hamm i september. Säljaren sa att jag kunde misshandla den ordentligt
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
- tegnér
- SDS-medlem

- Inlägg: 402
- Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Re: Vad står i blom?
Trichosalpinx memor nu i blom här hemma. 5 mm stora blommor 


Re: Vad står i blom?
Vad står snart i blom?


Tillandsia ionantha


Tillandsia ionantha
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Så fint! Hos mig har vampyren kommit med en ny blomma. 
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Nu så 


- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Tjusigt, Johan!
Här blommar den flitige Bulbophyllum fascinator igen.
Här blommar den flitige Bulbophyllum fascinator igen.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Härliga bilder!
Här blommar nu äntligen Stelis restrepioides (köpt som Pleurothallis men den har visst hunnit byta släkte).



Den tog dock fyra år på sig
Här blommar nu äntligen Stelis restrepioides (köpt som Pleurothallis men den har visst hunnit byta släkte).



Den tog dock fyra år på sig
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Billbergia pyramidalis påväg att blomma.TobiasP skrev:Härliga bilder!
Här blommar nu äntligen Stelis restrepioides
Den tog dock fyra år på sig
Jag har haft den i många år och många kloner från ursprungsplantan men första gången den går i blom.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
/ Johan
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Ja, ibland tar det tid. Den här orkidén har jag om jag minns rätt haft i tre år och nu helt plötsligt blommar den. Har någon av specialisterna ett tips som kan leda till identifiering av arten? Säljaren jag fick den ifrån visste inte (och jag minns inte ens vem det var). Den har långa tillplattade pseudobulber med tydliga kanter, dvs inte runda släta.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
