Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Vad står i blom?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

Pleurothallis aspergillum igen. Och ett extremt tjusigt litet Anthurium jag förälskade mig hemma hos Bengt under groddagen. I hans vanliga generositet klippte han av en del, t.o.m. med blomma, som nu växer hos mig. Skulle någon mot förmodan veta artnamnet så skulle jag vara tacksam för ett tips.
Pleurothallis aspergillum
Pleurothallis aspergillum
Anthurium sp.
Anthurium sp.
Anthurium sp.
Anthurium sp.
JakobM
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
Började med grodor år: 2015
Ort: Huskvarna

Re: Vad står i blom?

Inlägg av JakobM »

Pellonia argentea som precis släppt loss pollen i små kavalkader.
20180429_202044.jpg
Melanogaster verkar gilla smaken
explosion.jpg
Boom!
Senast redigerad av 1 JakobM, redigerad totalt 30 gånger.
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Så snyggt! Frågan är om det inte är pollen :) Fröna borde vara större och kommer efter blomman.
JakobM
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
Började med grodor år: 2015
Ort: Huskvarna

Re: Vad står i blom?

Inlägg av JakobM »

TobiasP skrev: 30 apr 2018, 00:55 Så snyggt! Frågan är om det inte är pollen :) Fröna borde vara större och kommer efter blomman.
Rätt ska vara rätt - fixat :-)
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7208
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av RicardH »

CD60D2B5-4BDD-4C73-90D8-0CD13D49E3DF.jpeg
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

Fiiiin!
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Bild
Tillandsia multiflora
tropfrog
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 586
Blev medlem: 20 sep 2017, 13:52
Började med grodor år: 1997
Ort: Göteborg

Re: Vad står i blom?

Inlägg av tropfrog »

Utmaning för dålig fotograf. 2 mm stora blommor, sitter bakom andra växter och har bara mobilkamera :)
DSC_1235.JPG
Stelis sp "panama"

MVH
Magnus
Användarvisningsbild
Jolo
Ordförande
Ordförande
Inlägg: 1006
Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
Började med grodor år: 2011
Ort: Gotland
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av Jolo »

Lepanthes calodictyon
Lepanthes calodictyon
/ Johan
Användarvisningsbild
Cloud
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
Började med grodor år: 1996
Ort: Uppsala

Re: Vad står i blom?

Inlägg av Cloud »

Den där tillandsian alltså...galet snygg. Vilka färger! Hur stor blir den?
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
Skriv svar

Återgå till "Växter"