Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Svenska amfibier
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Svenska amfibier
Grodlek i Skåne
- Cloud
- SDS-medlem

- Inlägg: 335
- Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Re: Svenska amfibier
Jag ser aldrig annat än paddor och någon enstaka liten groda (Rana temporaria?) när jag är ute i skogen eller vid små vattendrag. Detta huvudsakligen i Uppland/Västmanland. Var tusan hittar ni allt? Måste man till Skåne för att få se något annat?
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
- Fredde_C
- SDS-medlem

- Inlägg: 58
- Blev medlem: 05 okt 2013, 19:23
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Bålsta
Re: Svenska amfibier
Större vattensalamander kan du hitta här i Bålsta iallafall.
- tegnér
- SDS-medlem

- Inlägg: 402
- Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Svenska amfibier
Du har ju gölgrodor vid Upplandskusten, dom hittar du bara där. Prova hållnäskustens naturreservat.
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Svenska amfibier
Baldringe i kväll.
-
Thonybj
- SDS-medlem

- Inlägg: 38
- Blev medlem: 31 dec 2012, 16:32
- Började med grodor år: 2013
- Ort: Linköping
Re: Svenska amfibier
Var igår kväll/ natt nere utanför Åtvidaberg o lyssnade på Gölgrodornas spel. Riktigt häftigt. En damm som är den enda plats i Europa där det finns både Gölgroda o Ätlig groda. Spela in en liten film men lyckas inte få upp den på forumet.
Re: Svenska amfibier
Lägg på youtube och dela länk? 
-
Thonybj
- SDS-medlem

- Inlägg: 38
- Blev medlem: 31 dec 2012, 16:32
- Började med grodor år: 2013
- Ort: Linköping
Re: Svenska amfibier
https://youtu.be/2vdm1VFbZsU
Gölgrodespel
Gölgrodespel
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Svenska amfibier
Även här har nu de första paddorna kommit fram och gör sig redo för att leka medan det fortfarande finns isrester på sjön bredvid.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier

