Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Svenska amfibier

Frågor och diskussioner om andra slags groddjur.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Svenska amfibier

Inlägg av BengtO »

Grodlek i Skåne
IMG_0995.JPG
Användarvisningsbild
Cloud
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
Började med grodor år: 1996
Ort: Uppsala

Re: Svenska amfibier

Inlägg av Cloud »

Jag ser aldrig annat än paddor och någon enstaka liten groda (Rana temporaria?) när jag är ute i skogen eller vid små vattendrag. Detta huvudsakligen i Uppland/Västmanland. Var tusan hittar ni allt? Måste man till Skåne för att få se något annat?
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
Användarvisningsbild
Fredde_C
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 05 okt 2013, 19:23
Började med grodor år: 2008
Ort: Bålsta

Re: Svenska amfibier

Inlägg av Fredde_C »

Cloud skrev: 15 apr 2017, 07:50 Jag ser aldrig annat än paddor och någon enstaka liten groda (Rana temporaria?) när jag är ute i skogen eller vid små vattendrag. Detta huvudsakligen i Uppland/Västmanland. Var tusan hittar ni allt? Måste man till Skåne för att få se något annat?
Större vattensalamander kan du hitta här i Bålsta iallafall.
Användarvisningsbild
tegnér
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Svenska amfibier

Inlägg av tegnér »

Lite från Fyledalen förra året, åker tillbaks i slutet av maj i år.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
tegnér
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 28 aug 2008, 14:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Svenska amfibier

Inlägg av tegnér »

Cloud skrev: 15 apr 2017, 07:50 Jag ser aldrig annat än paddor och någon enstaka liten groda (Rana temporaria?) när jag är ute i skogen eller vid små vattendrag. Detta huvudsakligen i Uppland/Västmanland. Var tusan hittar ni allt? Måste man till Skåne för att få se något annat?
Du har ju gölgrodor vid Upplandskusten, dom hittar du bara där. Prova hållnäskustens naturreservat.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Svenska amfibier

Inlägg av BengtO »

Baldringe i kväll.
IMG_1055.JPG
Thonybj
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 dec 2012, 16:32
Började med grodor år: 2013
Ort: Linköping

Re: Svenska amfibier

Inlägg av Thonybj »

Var igår kväll/ natt nere utanför Åtvidaberg o lyssnade på Gölgrodornas spel. Riktigt häftigt. En damm som är den enda plats i Europa där det finns både Gölgroda o Ätlig groda. Spela in en liten film men lyckas inte få upp den på forumet.
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Svenska amfibier

Inlägg av TobiasB »

Lägg på youtube och dela länk? :)
Thonybj
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 dec 2012, 16:32
Började med grodor år: 2013
Ort: Linköping

Re: Svenska amfibier

Inlägg av Thonybj »

Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Svenska amfibier

Inlägg av FrankD »

Även här har nu de första paddorna kommit fram och gör sig redo för att leka medan det fortfarande finns isrester på sjön bredvid.
Bilagor
_IMG3203.jpg
_IMG3199.jpg
_IMG3201.jpg
_IMG3170.jpg
Skriv svar

Återgå till "Andra grodor"