Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Vad står i blom?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

Här kommer Cyrtochilum (Oncidium) meirax

Bild
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

Sluta nu, det här är rena tortyren! :evil:
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

FrankD skrev: 16 apr 2017, 18:51 Sluta nu, det här är rena tortyren! :evil:
Hehe :mrgreen:
JakobM
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
Började med grodor år: 2015
Ort: Huskvarna

Re: Vad står i blom?

Inlägg av JakobM »

En ensam Restrepia Trichoglossa, första blomningen i mitt första terrarie. Fram med champagnen!Bild
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

Det här gäller inte bara Tobias:
FrankD skrev: 16 apr 2017, 18:51 Sluta nu, det här är rena tortyren! :evil:
Skämt åsido, grattis, mycket snygg!
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: Vad står i blom?

Inlägg av TobiasB »

JakobM skrev: 17 apr 2017, 12:25 En ensam Restrepia Trichoglossa, första blomningen i mitt första terrarie. Fram med champagnen!
Wohoo grattis Jakob! :)

@Frank, jag tror du måste höja värmen där uppe i Umeå. Det ska inte ligga snö inne i terrariet alltså!
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 4801
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
Började med grodor år: 2007
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vad står i blom?

Inlägg av FrankD »

TobiasP skrev: 17 apr 2017, 14:19@Frank, jag tror du måste höja värmen där uppe i Umeå. Det ska inte ligga snö inne i terrariet alltså!
Varför har ingen sagt det tidigare? Så många år...
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Vad står i blom?

Inlägg av MarcusL »

Sinningia muscicola Bild

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

AdamEGL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: 19 feb 2017, 22:11
Ort: Abc

Re: Vad står i blom?

Inlägg av AdamEGL »

20170424_220622.jpg
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Vad står i blom?

Inlägg av MarcusL »

AdamEGL skrev:
20170424_220622.jpg
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Pinguicula?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Skriv svar

Återgå till "Växter"