Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
- Cloud
- SDS-medlem

- Inlägg: 335
- Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Re: Vad står i blom?
Petrocosmea?
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Vad står i blom?
P.barbata
Re: Vad står i blom?
Nu blommar en speciell orkidé här hemma.
Lockhartia oerstedii, och de andra orkidéerna i släktet, har en lite annorlunda utformning. Bladen ligger i ett sick-sack mönster och blommorna hänger ner som klockor. Men fina är de


Lockhartia oerstedii, och de andra orkidéerna i släktet, har en lite annorlunda utformning. Bladen ligger i ett sick-sack mönster och blommorna hänger ner som klockor. Men fina är de


- Elapid
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 36
- Blev medlem: 21 dec 2015, 10:29
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Sollebrunn
Re: Vad står i blom?
Riktigt fin 
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Re: Vad står i blom?
Inte i blom, men dock "i spor".
Slemmögelsvampen Ceratiomyxa fruticulosa visar upp sig såhär någon dag om året innan den återvänder till sitt mer osynliga slemstadie

Slemmögelsvampen Ceratiomyxa fruticulosa visar upp sig såhär någon dag om året innan den återvänder till sitt mer osynliga slemstadie

- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Snygg!!!TobiasP skrev:Inte i blom, men dock "i spor".
Slemmögelsvampen Ceratiomyxa fruticulosa visar upp sig såhär någon dag om året innan den återvänder till sitt mer osynliga slemstadie![]()
Är det något man vill ha i sitt terrarie med grodor? Eller kan den ställa till med problem?
/ Johan
Re: Vad står i blom?
Inga problem vad jag har märkt. Under de två åren jag haft just denna burken har den bara skickat upp fruktkroppar två gånger. Märks bara när fruktkropparna är framme. Den bryter ju sakta sakta ner träet, men det tar så lång tid att jag inte märkt något än. Den har kommit in spontant antagligenJolo skrev: Snygg!!!
Är det något man vill ha i sitt terrarie med grodor? Eller kan den ställa till med problem?
Senast redigerad av 1 TobiasB, redigerad totalt 9 gånger.
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
TobiasP skrev:Märks inte alls när den inte är borta.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Ojsan. ÄndratFrankD skrev:TobiasP skrev:Märks inte alls när den inte är borta.![]()
![]()