Been there, done that and have the freaking t-shirt!MarcusL skrev:Ja de kan man säga men ska försöka komma igång till veckan igen. Trodde jag skulle ha massor av tid och ork som pappaledig. Hade fel.RicardH skrev:Är det lite paus i hyllbyggandet?
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Mackans burkar
-
RicardH
- SDS-medlem

- Inlägg: 7208
- Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
- Började med grodor år: 2001
- Ort: Gränna, Sweden
- Kontakt:
Re: RE: Re: Mackans burkar
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
RicardH
- SDS-medlem

- Inlägg: 7208
- Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
- Började med grodor år: 2001
- Ort: Gränna, Sweden
- Kontakt:
Re: Mackans burkar
Usch vad stilig den är den där taxin!
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Ja dom är väldigt fina retics en av mina favoriter.
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Har tagit hand om växterna jag fick hem efter helgens bravader. Blivit så inspirerad av Tobbes burkar att jag fått tillbaka suget efter orkidéer och gjorde även ett byte med Tobbe via Hulteke i helgen. Har monterat och hängt in. Det blir inte snyggt men det får duga
Fick med mig 1.1 A. pepperi Orange från Carlsson där hanen började spela direkt när ljuset gick på och höll på hela dagen. Fick även med 0.0.2 Ranitomeya sirensis Divisoria från Lund. Riktigt snygga grodor och jag behövde något gult bland allt rött.
- Elapid
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 36
- Blev medlem: 21 dec 2015, 10:29
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Sollebrunn
Re: Mackans burkar
De där grodorna är riktigt snygga !
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Re: Mackans burkar
Äsch, det blev snyggt med monteringarna ju! 
Re: Mackans burkar
Grattis till den spelande hanen. Han har mycket speltid att ta igen så det lär inte bli tyst på ett tag.
/Thomas/
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
De va snarare upphängningen jag syftade påTobiasP skrev:Äsch, det blev snyggt med monteringarna ju!
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Har lite andra hobbys och en av dessa är 80-tals leksaker närmare bestämt Dino Riders. Idag hittade jag detta guldkorn på min jakt i Secondhand butiker. Perfekt att sitta o blädra i med en kopp kaffe en regnig dag.
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Håller tummarna! Tackar ödmjukast för att jag fick överta dessa. Ett mycket trevligt pipande i kontrast till mina Pumiliohanar som sitter o skrapar hela dagarna. Har ju dessutom en Leucomelas som satte igång nu när deras torrperiod va över så de är full fart i grodrummet.Carlsson skrev:Grattis till den spelande hanen. Han har mycket speltid att ta igen så det lär inte bli tyst på ett tag.
/Thomas/