
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Hamm
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Sv: Hamm
Den där mussa jag. Chazuta?
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Sv: Hamm
Finns trådar angående detta på dendroboard. Här är en av dom:
http://www.dendroboard.com/forum/ranito ... edius.html
http://www.dendroboard.com/forum/ranito ... edius.html
Re: Hamm
Han den unge mannen från Bayern såg jag på förra årets septembermässa också 
Samma klädsel då!
Samma klädsel då!
Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Hamm
Precis som Jörgen skriver får man se dem som en terrariestam. Ingår säkert en del Chazutablod i den, liksom en hel del olika men liknade (utseendet) lokaliteter. Tror även att gener från den imitator som vi nu kallar Huallaga/bandad/summersikopia ingår. På 90-talet fanns knappt några grodor med lokalitetsnamn. Alla orangea imitator kallades intermedius. R.Schulte ansåg att det skulle vara en egen art i 3 olika former. Men han hade ganska mycket fel i annat också. Har en gammal hane av 90-tals intermedius. Har du en hona Jörgen? Eller så släpper jag den till nån som vill prova dom?