Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Plantera växter i lecabotten?
- andré
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 129
- Blev medlem: 21 okt 2008, 18:40
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Landskrona
Plantera växter i lecabotten?
Hur gör ni som har lecakulor som bottensubstrat när ni planterar växter?
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Bro
- andré
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 129
- Blev medlem: 21 okt 2008, 18:40
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Landskrona
Re: Plantera växter i lecabotten?
Har inte startat upp burkarna än men hade bara tänkt ha lecakulor med ek- och boklöv på.
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Bro
Re: Plantera växter i lecabotten?
Det lättaste är väl att låta krukan vara kvar. Alternativt plantera skotten i en kruka och dölja med leca.
Grodor och huggormar
- Simon
- SDS-medlem

- Inlägg: 1547
- Blev medlem: 31 aug 2008, 21:20
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Re: Plantera växter i lecabotten?
Det är sällan jag sätter in stora växter utan för det mesta är det skott och då sätter jag bara ner dom i lecan (om jag nu vill sätta växten på botten). Jag använder den "lilla" lecan (ca 5 mm diameter). Sen rotar sig skottet och sköter sig själv. Men även om växten redan har rötter sätter jag ner dem i lecan. Den humus som finns är från nedbrutna bok/ek-löv som det ligger ett lager av ovanpå lecan.andré skrev:Hur gör ni som har lecakulor som bottensubstrat när ni planterar växter?
Mvh /Simon
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"