Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
-
JakobM
- SDS-medlem

- Inlägg: 63
- Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
- Började med grodor år: 2015
- Ort: Huskvarna
Re: Vad står i blom?
Begonia corallina hybrid (stickling med planer på burkherravälde, från TobiasP)
Biophytum sensitivum (på G, saknar den vita blomman)
Masdevallia ahlentaller voltloond (nån hybrid? från Claessen Orchids)
Fotat med mobilen så lite sådär kvalité kanske.
Biophytum sensitivum (på G, saknar den vita blomman)
Masdevallia ahlentaller voltloond (nån hybrid? från Claessen Orchids)
Fotat med mobilen så lite sådär kvalité kanske.
Re: Vad står i blom?

Begonia thelmae
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
-
JakobM
- SDS-medlem

- Inlägg: 63
- Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
- Började med grodor år: 2015
- Ort: Huskvarna
Re: Vad står i blom?
Speckliana lanceola


- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Anthurium bakeri. Har haft den ett antal år men den hade inte bråttom. Tur att även jag hade tålamod. 
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Kolven nedan har gett upphov till en del frön som nu har blivit pyttesmå plantor. Om det inte händer något otrevligt med dem kommer de nog att stå på ett bord på höstens groddag. Och i morgon ska jag även ta hand om Anthurium scandens. Håll tummarna.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Va kul! Lycka till med dem 
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Tack. Det är ju egentligen rätt enkelt. Man får bara se till att plantorna inte torkar ut så länge de är små.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Maxillaria meleagris har helt plötsligt fått rikligt med blommor.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Re: Vad står i blom?
Just nu är fina Tillandsia multiflora från Claessen orchideeen i full gång i ett av mina skolterrarier!



