Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
Re: Vad står i blom?
Ja, men varför är bilden på fel köl?
Vad står i blom?
Cyrtochilum meirax still going strong! 

Nederst syns även sticklingar från Masdevallia ventricosa som snart ska skickas iväg till de glada köparna @tegnér och @classemann

Nederst syns även sticklingar från Masdevallia ventricosa som snart ska skickas iväg till de glada köparna @tegnér och @classemann
-
JakobM
- SDS-medlem

- Inlägg: 63
- Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
- Började med grodor år: 2015
- Ort: Huskvarna
Re: Vad står i blom?
Inte ännu men nästan en till Restrepia trichoglossa...ett par minuter till bara...


-
JakobM
- SDS-medlem

- Inlägg: 63
- Blev medlem: 12 apr 2015, 20:26
- Började med grodor år: 2015
- Ort: Huskvarna
Re: Vad står i blom?
Godmorgon!
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Älskar dit engagemang @TobiasP.
Ser framför mig hur du efter ha sett @JakobM bild, kastar dig på cykeln. Cyklar till Costa Rica, för att fotografera ett blommande ex av Restrepia trichoglossa in situ, som blommar i tusentals ungefär som maskrosor i maj. Och efter du har klimatkompenserat för cykelturen slänger dig på datorn för att lägga upp bilden i denna tråd.
/ Johan
Re: Vad står i blom?
Haha! Ja, men det är ju klart man gör detJolo skrev: ↑03 maj 2017, 07:55 Älskar dit engagemang @TobiasP.
Ser framför mig hur du efter ha sett @JakobM bild, kastar dig på cykeln. Cyklar till Costa Rica, för att fotografera ett blommande ex av Restrepia trichoglossa in situ, som blommar i tusentals ungefär som maskrosor i maj. Och efter du har klimatkompenserat för cykelturen slänger dig på datorn för att lägga upp bilden i denna tråd.![]()
- Cloud
- SDS-medlem

- Inlägg: 335
- Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Re: Vad står i blom?
Väldigt fina Restrepia-bilder hörni.
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
Re: Vad står i blom?
Vi kör på med Restrepia-temat
Idag blommar mystiska Restrepia iris för andra gången på två år 








-
RicardH
- SDS-medlem

- Inlägg: 7208
- Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
- Började med grodor år: 2001
- Ort: Gränna, Sweden
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
De skall ha snudd på undevattensblött eller? Tänker på javamossan jag ser ...
Väldigt fina ...
Väldigt fina ...
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!