Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Svenska amfibier
Re: Svenska amfibier
Wow! Så himla snyggt Anders!
Re: Svenska amfibier
Tackar Tobias, kul att du gillar dom
Får väl se någon gång i framtiden när jag fått i ordning ett terrarium och kan börja ta lite bilder på pilgiftare, blir en utmaning att få till coola bilder på dom..
Får väl se någon gång i framtiden när jag fått i ordning ett terrarium och kan börja ta lite bilder på pilgiftare, blir en utmaning att få till coola bilder på dom..
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Svenska amfibier
Dags att börja kika på svenska grodor nu?
Finns en jättebra pdf att ladda ner (eller beställa den gratis i pappers format). Sök på 'Grodor ur ett skånskt perspektiv'.
Finns en jättebra pdf att ladda ner (eller beställa den gratis i pappers format). Sök på 'Grodor ur ett skånskt perspektiv'.
Re: Svenska amfibier
Va snygg! Den har jag aldrig sett förr. Var va detta?
-
Andreas
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 36
- Blev medlem: 05 dec 2014, 17:00
- Började med grodor år: 2014
- Ort: Lund
Re: Svenska amfibier
Visst är hon
Detta var i Fyledalen, söder om Sjöbo. I Sverige finns arten tyvärr bara i Skåne.
Re: Svenska amfibier
En kollega såg denna krabat komma vandrande på vägen strax bredvid en sjö här i stan. Har ni någon aning om vad det kan vara? Ögonen ser lite amfibielika ut, men resten ser mer ut som en reptil.


- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Svenska amfibier
Mindre vattensalamander, om jag inte har fel. Säkert ingen reptil.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier