Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Mackans burkar

Presentera ditt terrarium här!
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Mackans burkar

Inlägg av MarcusL »

Den årliga frontruterengöringsdagen. Vet inte varför jag inte gör det oftare blir ju så fint. Bild
MickeK
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 886
Blev medlem: 30 jan 2008, 09:27
Började med grodor år: 2004
Ort: Fagersta
Kontakt:

Re: Mackans burkar

Inlägg av MickeK »

Va??? Gör du rent varje år???
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Mackans burkar

Inlägg av MarcusL »

Jo jag är jäkligt pedant av mig.
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Mackans burkar

Inlägg av MarcusL »

Fråga till er med med avrinning. Funkar biltemas genomföringar istället för dom dyrare som finns till akvarium? http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000017750/
stamel
Inlägg: 77
Blev medlem: 14 aug 2013, 13:44
Började med grodor år: 2013
Ort: Täby

Re: Mackans burkar

Inlägg av stamel »

Genomföringarna funkar bra för mig. De har nog gått i två år ungefär nu.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Mackans burkar

Inlägg av BengtO »

MarcusL skrev:Fråga till er med med avrinning. Funkar biltemas genomföringar istället för dom dyrare som finns till akvarium? http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000017750/
Använder oxå dom. Funkar bra i mina +40 burkar.
Användarvisningsbild
MarcusL
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 905
Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
Började med grodor år: 2010
Ort: Vänersborg

Re: Mackans burkar

Inlägg av MarcusL »

Tack för svaren. Då kör jag på dessa.

Blir det kalas när du har 50st Bengt?
Användarvisningsbild
Aquawarehouse
Inlägg: 319
Blev medlem: 05 jul 2011, 16:48
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Mackans burkar

Inlägg av Aquawarehouse »

Jag är ju partisk i ärendet men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. Jag hade 2 st av 3 från Biltema som läckte för några år sen. Gick då över till Akvariegenomföringarna. De kan ju ha bytt utseende på biltemagrejorna sen dess så de funkar bättre
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Mackans burkar

Inlägg av BengtO »

Jo, genomförningarna i sig läcker ju som såll. Det gäller ju att ha en bra packning (som inte ingår). Jag använder helt enkelt silikon både ovan och på undersidan. Nackdel - dom sitter där dom sitter. Finns säkert andra alternativ.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: Mackans burkar

Inlägg av BengtO »

MarcusL skrev:Tack för svaren. Då kör jag på dessa.

Blir det kalas när du har 50st Bengt?
48 räcker bra just nu,,,,
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"