
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Mackans burkar
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Den årliga frontruterengöringsdagen. Vet inte varför jag inte gör det oftare blir ju så fint. 

-
MickeK
- Styrelse

- Inlägg: 886
- Blev medlem: 30 jan 2008, 09:27
- Började med grodor år: 2004
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Mackans burkar
Va??? Gör du rent varje år???
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Jo jag är jäkligt pedant av mig.
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Fråga till er med med avrinning. Funkar biltemas genomföringar istället för dom dyrare som finns till akvarium? http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000017750/
Re: Mackans burkar
Genomföringarna funkar bra för mig. De har nog gått i två år ungefär nu.
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Mackans burkar
Använder oxå dom. Funkar bra i mina +40 burkar.MarcusL skrev:Fråga till er med med avrinning. Funkar biltemas genomföringar istället för dom dyrare som finns till akvarium? http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Nippla ... 000017750/
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Mackans burkar
Tack för svaren. Då kör jag på dessa.
Blir det kalas när du har 50st Bengt?
Blir det kalas när du har 50st Bengt?
- Aquawarehouse
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 05 jul 2011, 16:48
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Mackans burkar
Jag är ju partisk i ärendet men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. Jag hade 2 st av 3 från Biltema som läckte för några år sen. Gick då över till Akvariegenomföringarna. De kan ju ha bytt utseende på biltemagrejorna sen dess så de funkar bättre
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Mackans burkar
Jo, genomförningarna i sig läcker ju som såll. Det gäller ju att ha en bra packning (som inte ingår). Jag använder helt enkelt silikon både ovan och på undersidan. Nackdel - dom sitter där dom sitter. Finns säkert andra alternativ.
-
BengtO
- Styrelse

- Inlägg: 1840
- Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
- Började med grodor år: 1986
- Ort: Stockholm
Re: Mackans burkar
48 räcker bra just nu,,,,MarcusL skrev:Tack för svaren. Då kör jag på dessa.
Blir det kalas när du har 50st Bengt?