Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
Re: Vad står i blom?
Bidrar med en Psychopsis pappilo. Står inte i ett grodterrarium utan på mitt kontor i lite torrare miljö. Bilderna är på sniskan men jag vet inte hur det ordnas
. Förstår inte heller varför de visas så små. Inte min bästa gren det här
.
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
-
RicardH
- SDS-medlem

- Inlägg: 7208
- Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
- Började med grodor år: 2001
- Ort: Gränna, Sweden
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Hjälp!!! Står den i terrarium eller på balkongen?TobiasP skrev:
Restrepia dodsonii
En av mina riktiga klassiker. Blommar ofta och mycket vackert!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Re: Vad står i blom?
I största terrarietRicardH skrev:Hjälp!!! Står den i terrarium eller på balkongen?
- Cloud
- SDS-medlem

- Inlägg: 335
- Blev medlem: 19 mar 2015, 20:32
- Började med grodor år: 1996
- Ort: Uppsala
Re: Vad står i blom?
Fantastiska bilder, både Restrepia dodsonii och Psychopsis papilio. Kul att se.
Har även:
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
1.0.0 Furcifer pardalis 'Nosy Faly'
1.1.0 Phelsuma quadriocellata
-
RicardH
- SDS-medlem

- Inlägg: 7208
- Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
- Började med grodor år: 2001
- Ort: Gränna, Sweden
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Sista inlägget utan bild från mig: när jag är klar med grodhyllan skall jag bygga en displayburk för vardagsrummet. Typ rumsavdelare. Då du!
Då skall det in lite större grejor. Den du just la ut bild på är ju ett måste! Och hundra till... 
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Re: Vad står i blom?

Det ser inte mycket ut för världen, men här har ni Restrepia dodsonii från föregående bild, fast nu självpollinerad!
- Elapid
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 36
- Blev medlem: 21 dec 2015, 10:29
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Sollebrunn
Re: Vad står i blom?


Knopp och blom på...ja nån klängväxt
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- MarcusL
- Styrelse

- Inlägg: 905
- Blev medlem: 16 okt 2010, 17:13
- Började med grodor år: 2010
- Ort: Vänersborg
Re: Vad står i blom?
Begonia elaeagnifolia (schulzei)Elapid skrev:
Knopp och blom på...ja nån klängväxt![]()
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- Elapid
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 36
- Blev medlem: 21 dec 2015, 10:29
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Sollebrunn
Re: Vad står i blom?
Just det ja en sån är det ju [emoji14]
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
