Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Ang vatten i vivarium

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
Användarvisningsbild
UllavL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 239
Blev medlem: 18 apr 2010, 20:50
Började med grodor år: 2013
Ort: Solna

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av UllavL »

Men om man tillsätter vatttenberedningsmedel borde väl de problemen också lösas? Eller är det något som inte binds med det? Jag kör med osmos men ibland handsprutar jag vissa torra ställen med vanligt kranvatten


Skickas från min iPad via Tapatalk
Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av mats_wikstrom »

jag har ju bara vanligt kranvatten i mina burkar :)
Användarvisningsbild
UllavL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 239
Blev medlem: 18 apr 2010, 20:50
Började med grodor år: 2013
Ort: Solna

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av UllavL »

Onödigt att krångla till det? ;)
Användarvisningsbild
PatrikNo
Inlägg: 1012
Blev medlem: 17 jul 2012, 14:18
Började med grodor år: 2012
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av PatrikNo »

mats_wikstrom skrev:jag har ju bara vanligt kranvatten i mina burkar :)
Men du bor ju i Finland!
/Patrik
Användarvisningsbild
LarsH
Inlägg: 1274
Blev medlem: 14 mar 2008, 17:11
Började med grodor år: 2008
Ort: Rosersberg

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av LarsH »

I Rosersberg används också mycket kranvatten, som dock oftast stått ett dygn, men så har jag ju inflygningen till Arlanda direkt ovanför huset, så luften är säkert lätt mättad med flygfotogen och andra inandningsmässigt högoktaniga tillsatser....... :|
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av mats_wikstrom »

I finland är allt bättre ... :D
Pfadfinderei
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 jun 2014, 11:39
Började med grodor år: 2014

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av Pfadfinderei »

Vi har tydligen en egen brunn, och det lokala reningsverket använder sig tydligen bara av filter och grejer. Kan vi använda kranvatten då?

Fick tips om torktumlevatten om man har en sån.
Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Inlägg: 1663
Blev medlem: 07 aug 2008, 22:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå

Re: Ang vatten i vivarium

Inlägg av jsl »

Man behöver veta vad vattnet innehåller för att svara på den frågan. I de flesta fall bör det inte vara några problem
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"