Men om man tillsätter vatttenberedningsmedel borde väl de problemen också lösas? Eller är det något som inte binds med det? Jag kör med osmos men ibland handsprutar jag vissa torra ställen med vanligt kranvatten
Skickas från min iPad via Tapatalk
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Ang vatten i vivarium
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Inlägg: 401
- Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
- Började med grodor år: 2004
- Ort: Helsingfors
Re: Ang vatten i vivarium
jag har ju bara vanligt kranvatten i mina burkar 
- UllavL
- SDS-medlem

- Inlägg: 239
- Blev medlem: 18 apr 2010, 20:50
- Började med grodor år: 2013
- Ort: Solna
Re: Ang vatten i vivarium
Onödigt att krångla till det? 
- PatrikNo
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 17 jul 2012, 14:18
- Började med grodor år: 2012
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Ang vatten i vivarium
Men du bor ju i Finland!mats_wikstrom skrev:jag har ju bara vanligt kranvatten i mina burkar
/Patrik
Re: Ang vatten i vivarium
I Rosersberg används också mycket kranvatten, som dock oftast stått ett dygn, men så har jag ju inflygningen till Arlanda direkt ovanför huset, så luften är säkert lätt mättad med flygfotogen och andra inandningsmässigt högoktaniga tillsatser....... 
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Inlägg: 401
- Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
- Började med grodor år: 2004
- Ort: Helsingfors
Re: Ang vatten i vivarium
I finland är allt bättre ... 
-
Pfadfinderei
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 04 jun 2014, 11:39
- Började med grodor år: 2014
Re: Ang vatten i vivarium
Vi har tydligen en egen brunn, och det lokala reningsverket använder sig tydligen bara av filter och grejer. Kan vi använda kranvatten då?
Fick tips om torktumlevatten om man har en sån.
Fick tips om torktumlevatten om man har en sån.
Re: Ang vatten i vivarium
Man behöver veta vad vattnet innehåller för att svara på den frågan. I de flesta fall bör det inte vara några problem