Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Pilgift hos Imazoo

Övriga diskussioner.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Pilgift hos Imazoo

Inlägg av BengtO »

Såg att Imazoo (grossist)har "Dendrobates" galactonotus på sin lista, Inte gratis dock 595 + moms ut till affärerna.
Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Inlägg: 1663
Blev medlem: 07 aug 2008, 22:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av jsl »

Finns det nån som odlar den i Sverige? Vad brukar den kosta när man handlar mellan privatpersoner?
tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av tummen »

BengtO skrev:Såg att Imazoo (grossist)har "Dendrobates" galactonotus på sin lista, Inte gratis dock 595 + moms ut till affärerna.
CB då hoppas vi ;) .....mer detaljer? :?
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
El Johano
Inlägg: 16
Blev medlem: 01 aug 2008, 13:54
Började med grodor år: 1991
Ort: Göteborg

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av El Johano »

De är uppfödda av en kille som heter Mats, han har fått massor av ungar i sommar. Annars är Imazo inte att rekommendera, mycket vildfångat och djuren hålls under riktigt dåliga förhållanden. Men dessa är alltså OK.
Användarvisningsbild
PittoresktMangel
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 1239
Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
Började med grodor år: 2008
Ort: Bro

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av PittoresktMangel »

Mats Andersson?
Grodor och huggormar
tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av tummen »

El Johano skrev:De är uppfödda av en kille som heter Mats, han har fått massor av ungar i sommar. Annars är Imazo inte att rekommendera, mycket vildfångat och djuren hålls under riktigt dåliga förhållanden. Men dessa är alltså OK.
Är han medlem här också? Eller har han varit medlem förut i SDS? Låter som att han bör komma med här annars..... :mrgreen:
Imazo sysslar väl mest med fisk annars eller hur? :?
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
UrbanV
Inlägg: 224
Blev medlem: 01 feb 2008, 22:33
Ort: Kungsbacka

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av UrbanV »

Jag var uppe tidigare i sommar hos Mats och köpte några av hans oranga galactonotus, fina i färgen, kraftiga och välväxta för sin ålder. Han kommer att ha med sig av dom till Expo Syd.
Grimgal
Inlägg: 109
Blev medlem: 31 jan 2008, 09:30
Började med grodor år: 2008

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av Grimgal »

PittoresktMangel skrev:Mats Andersson?
Ja.
tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av tummen »

Urbanw skrev:Jag var uppe tidigare i sommar hos Mats och köpte några av hans oranga galactonotus, fina i färgen, kraftiga och välväxta för sin ålder. Han kommer att ha med sig av dom till Expo Syd.
Oj oj, det verkar bli lite av en "rat frog" av den sorten.... :mrgreen:
Hur många ungar har han fått fram egentligen?
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
PittoresktMangel
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 1239
Blev medlem: 17 dec 2008, 18:42
Började med grodor år: 2008
Ort: Bro

Re: Pilgift hos Imazoo

Inlägg av PittoresktMangel »

"Rat frog" tvivlar jag starkt på Tummen. Tycker du att azureus bör betecknas som ratfrog också?
Grodor och huggormar
Skriv svar

Återgå till "Övrigt"