Fint! (Om du inte hade sagt det hade jag gissat på D. tinctorius.
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
Vad står i blom?
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- Jolo
- Ordförande

- Inlägg: 1006
- Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Gotland
- Kontakt:
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
En Anubias blommar i stora terrariet. Ingen uppseendeväckande skönhet, men jag tänkte att den för en gångs skull ändå borde få sola sig i rampljusets upplyftande sken. 
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- FrankD
- Styrelse

- Inlägg: 4801
- Blev medlem: 01 feb 2008, 22:31
- Började med grodor år: 2007
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: Vad står i blom?
Och vad skrev jag senast? – Bulbophyllum lepidum är den i särklass flitigaste.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- karal
- SDS-medlem

- Inlägg: 41
- Blev medlem: 08 feb 2019, 13:34
- Började med grodor år: 2019
- Ort: Vadstena
Re: Vad står i blom?
Bulbofyllum falcatum blommar så fint nu. [emoji7]


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Vad står i blom?
Mycket som blommar fint nu
Borde absolut bli bättre på att lägga upp bilder här.
Blandannat kan vi nu jämföra morfologi mellan Restrepia trichoglossa (vänster) och Restrepia brachypus (höger)


Blandannat kan vi nu jämföra morfologi mellan Restrepia trichoglossa (vänster) och Restrepia brachypus (höger)


Re: Vad står i blom?
Idag var det tillochmed en hel trio framme i ett av jobbterrarierna. R. Brachypus, R. dodsonii och R. trichoglossa. Klart man måste ett gäng terrarier på jobbet, visst? 
Re: Vad står i blom?
Masdevallia nidifica är ute och röjer!



