Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

BengtOs burkar

Presentera ditt terrarium här!
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

BengtOs burkar

Inlägg av BengtO »

Tänkte börja tvinga på er lite om mina burkar och grodor mm. Bilder kommer till största delen vara mobiltagna. Det får ni stå ut med. Börjar med en bild på "kökshyllan". Jag är odlare och samlare så burkarna är rätt kompakta så jag får plats med fler. Ca 35-40 breda 45 höga och 55 djupa.
IMG_0962.JPG
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: BengtOs burkar

Inlägg av BengtO »

IMG_0964.JPG
En närbild av en burk som hyser R.sirensis Divesoria
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7208
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Kontakt:

Re: BengtOs burkar

Inlägg av RicardH »

Tårögd tänker jag Ä Ä Ä Ä N T L I G E NNNNN! :D :D :D
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: BengtOs burkar

Inlägg av BengtO »

Och här bor R.fantastica Varadero.
Nu får du gå och snyta dig Ricard.
IMG_0965.JPG
IMG_0965.JPG (78.2 KiB) Visad 14704 gånger
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7208
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Kontakt:

Re: BengtOs burkar

Inlägg av RicardH »

Bilderna hamnar "på rätt köl" när man klickar på dem hälsar nysnööööten Ricard. :)
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7208
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Kontakt:

Re: BengtOs burkar

Inlägg av RicardH »

En fråga jag tänkte ställa många gånger men missat är hur ofta och länge du vattnar? Om du slår ihop hur länge din pump går/dag hur länge är det? Och hur är det fördelat? Orsaken till min fråga är den extremt lilla returvattendunken under hyllan. 2-3 liter, max 5 på FEMTON terrarium. Hur mkt vattnar du?
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: BengtOs burkar

Inlägg av BengtO »

Rätt köl? Ser rätt ut i min mobil.
Duschar 2ggr 1 min. Den lilla returdunken är för de 5 nedersta burkarna. Har en större för resten som blir för hög helt enkelt.
Så här matar jag med flugor.
1. Häll ner dom i tratten
2. Häll på vitaminer
3. Skaka
4. Sätt på locket
5. Sätt tratten på den tomma glasburken och skaka ner överflödigt vitaminpulver genom metallnätet i locket
6. Mata
IMG_0966.JPG
Användarvisningsbild
davidkjH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: 29 jan 2008, 22:28
Ort: Tyresö

Re: BengtOs burkar

Inlägg av davidkjH »

Jag älskar dina burkar, de är ju skitsnygga. De är också ett härligt exempel på ekvationen "mindre teknik + mindre krångel = fler grodor + mer pengar till ännu fler grodor" :D
Användarvisningsbild
TobiasB
Inlägg: 1688
Blev medlem: 15 feb 2013, 14:06
Började med grodor år: 2013
Ort: Jönköping

Re: BengtOs burkar

Inlägg av TobiasB »

Fantastiskt fina Bengt :) Detta är alltså köksburkarna! Vad döljs i de andra rummen? :D

Har länge undrat om du har ett odlingsterrarie bara för växter eller om det bara är skott från befintliga som du brukar sälja? :)

Vad har du i en stora svarta lådan förresten? :)
BengtO
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 1840
Blev medlem: 01 feb 2008, 13:03
Började med grodor år: 1986
Ort: Stockholm

Re: BengtOs burkar

Inlägg av BengtO »

Tack David o Tobias. Trist att bilderna ligger på sidan när man kollar på dom i dator. I iPhone ser dom rätt ut. Svarta lådan är en 60l glastank för duschningen. Har ett antal akvarier(tomma) där växtskotten får rota sig innan mässor.

En ganska glest planterad burk med R.fantastica True Nominal
IMG_0961.JPG
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"