Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

Dränering

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
JensJ
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: 25 feb 2010, 21:10
Började med grodor år: 1996
Ort: Åby, Norrköping

Re: Dränering

Inlägg av JensJ »

Theod skrev: JensJ den där metoden lät också intressant. Är det 100% vattentät? Tänkte mer på läckage runt omkring?
Det återstår väl att se :-) Jag silikonar fast genomföringen och kommer att silikona även runt slangen. IP68 betyder Dammtätt och tryckvattentätt (nedsänkt i vatten). Men som någon klok (det är dock uppe till debatt tidigare i denna tråd men iallafall ;-) ) man har sagt: "Först tänka, sedan prova, sedan göra om!"....
Användarvisningsbild
PatrikNo
Inlägg: 1012
Blev medlem: 17 jul 2012, 14:18
Började med grodor år: 2012
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Dränering

Inlägg av PatrikNo »

Jag har silikonat genomföringen för säkerhets skull. Vet inte om det behövs dock.
/Patrik
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 622
Blev medlem: 30 mar 2012, 21:15
Började med grodor år: 2012
Ort: Sollentuna

Re: Sv: Dränering

Inlägg av JMild »

Theod skrev:

Jmild vilken typ av genomföring om man får be :)
Lite olika. Köpt från Aquawarehouse: http://www.aquawarehouse.se/shop/index. ... th/102_114 och från Dendroshop: http://www.dendroshop.de/navi.php?a=186&lang=eng

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"