Testar funktionalitet med ite text i rutan för meddelanden vi kan lägga ut ovanför forumet.

Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384

"Frog-a-day"

Fotografering av terrarium och grodor
Användarvisningsbild
Carlsson
Inlägg: 955
Blev medlem: 13 mar 2008, 13:35
Började med grodor år: 2008
Ort: Karlholmsbruk

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av Carlsson »

Diverse bilder från Houston Zoo.
Det kan konstateras att de amerikanska terrarierna inte är lika upplysta som de svenska (europeiska?). Blixt var ett måste och stativ hade varit ett plus.
Jag har inte angett artnamn eftersom risken för felaktigheter vore överhängande. Om någon vill kommentera vilka arter det handlar om så är det välkommet.

/Thomas/
Bilagor
Image00005.jpg
Image00004.jpg
Image00003.jpg
Image00002.jpg
Image00001.jpg
mvh Thomas

Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Användarvisningsbild
Carlsson
Inlägg: 955
Blev medlem: 13 mar 2008, 13:35
Började med grodor år: 2008
Ort: Karlholmsbruk

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av Carlsson »

Ytterligare några bilder från Houston Zoo.

/Thomas/
Bilagor
Image00010.jpg
Image00009.jpg
Image00008.jpg
Image00006.jpg
mvh Thomas

Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7208
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Kontakt:

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av RicardH »

Förlåt dålig skärpa!


Bild
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Användarvisningsbild
Lazlo
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 jan 2008, 07:19
Började med grodor år: 2003
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av Lazlo »

Oophaga pumilio "Bastimentos", en gul variant med röda fläckar...Fotad mellan red frog beach och wizard beach på bastimentos! :D
Bilagor
w16.gif
w15.gif
PelleB
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 898
Blev medlem: 01 feb 2008, 09:33
Började med grodor år: 1980
Ort: Swe

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av PelleB »

NI ser väl grodan??
Bilagor
nancy.JPG
Användarvisningsbild
LarsH
Inlägg: 1274
Blev medlem: 14 mar 2008, 17:11
Började med grodor år: 2008
Ort: Rosersberg

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av LarsH »

Dubblett.JPG
Har precis köpt ett knippe terraier. Behövs tydligen, då det verkar vara väl trångt i Terribilis - Anthony - terrariet...... ;)
Polare.JPG
Polare kanske????
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
PelleB
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 898
Blev medlem: 01 feb 2008, 09:33
Började med grodor år: 1980
Ort: Swe

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av PelleB »

O.pumilio nancy
Bilagor
O.pumilio nancy 1.JPG
Oophaga pumilio nancy 2.JPG
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av RogerL »

Bastimentos/ Roger
Bilagor
bastimentos.jpg
Användarvisningsbild
Froggyboy
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 447
Blev medlem: 11 nov 2011, 08:47
Började med grodor år: 2011
Ort: Skoghall
Kontakt:

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av Froggyboy »

Bild
/Mattias
Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala

Re: "Frog-a-day"

Inlägg av RogerL »

herr benedicta
Bilagor
benedicta.jpg
Skriv svar

Återgå till "Fotografering"