någon som vet något bra medel som löser upp silikon?
har ett terrarium som är fel limmat och kan inte få isär det med knivblad mm.
finns det något medel som funkar bra?
Lägg upp en grodbild på Frog a day! https://pilgift.se/viewtopic.php?f=18&t=384
silikon lösningsmedel?
- sm6xvz
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 37
- Blev medlem: 24 jul 2009, 21:44
- Började med grodor år: 2008
- Ort: Göteborg
Re: silikon lösningsmedel?
har för mig rycktesvägen att billackare har nått medel, kostar dock helt sjukt mycket. Det ska tydligen gå att rengöra silikonfläckar me, men att lösa upp hela fogar blir nog problem....
Jag fick ta sönder min dubbelbotten i glas när det visade sig att den läckte lite grann, kom heller inte åt att skära upp det....
/Jimmy
Jag fick ta sönder min dubbelbotten i glas när det visade sig att den läckte lite grann, kom heller inte åt att skära upp det....
/Jimmy
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 546
- Blev medlem: 25 jan 2010, 20:26
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Ängelholm
Re: silikon lösningsmedel?
jaha ok..
ja ne det kan vara riktigt svårt att få isär på glas bitarna..
ja ne det kan vara riktigt svårt att få isär på glas bitarna..
Re: silikon lösningsmedel?
Vet inte om du inkluderar lösa rakblad bland "knivblad" men det brukar man komma åt med.
MVH David
http://www.umea.akvarieforening.se
http://www.umea.akvarieforening.se
-
Oddball
Re: silikon lösningsmedel?
Jag brukar använda stygnskalpell ( ett blad som ser ut som en krok med eggen på insidan, som en papegojnäbbskniv som mattläggare använder fast i miniformat) funkar ganska bra.
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 546
- Blev medlem: 25 jan 2010, 20:26
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Ängelholm
Re: silikon lösningsmedel?
jo jag inkluderar rakblad. men det går inte att få ner något imellan.. är värkligen tajt imellan bitarnadavide82 skrev:Vet inte om du inkluderar lösa rakblad bland "knivblad" men det brukar man komma åt med.
Re: silikon lösningsmedel?
siliconborttagning finns på Biltema http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78294
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Inlägg: 546
- Blev medlem: 25 jan 2010, 20:26
- Började med grodor år: 2011
- Ort: Ängelholm
Re: silikon lösningsmedel?
det gick att lösa problemet utan lösningsmedlet.
tog i sönder en bic rakhyvel och tog bladet ifrån den. var super super tunnt och gick hur bra som att skära loss silikon fogen med.
tog i sönder en bic rakhyvel och tog bladet ifrån den. var super super tunnt och gick hur bra som att skära loss silikon fogen med.
